Jégkorszak 2. - Az olvadás
Jégkorszak 2. - Az olvadás

     
Menü
     
Törvény

A letöltött dolgokat
24 órán belül
törölnöd kell!
A letölthető dolgok
csak bemutató jelleggel
kerültek fel az oldalra!

     
Készítése

Az effektusok és az új technológia

Jégkorszak 2. - Az olvadás

A Blue Sky Studios egy különleges szoftver, a CGI Studio kifejlesztője. Ezzel a programmal különlegesen lehet világítani: például a figurák bundáján megtörik a fény, minden szőrszál árnyékot vet. A Jégkorszak 2-höz a Blue Sky továbbfejlesztette egyedülálló technológiáját, különleges hangsúlyt fektetve a bundák és a víz kidolgozására.
Eric Mauer volt a felelős a bundákért és tollazatokért. Újraírta a már létező megoldásokat: a Jégkorszakban még közvetlenül a figurákra rajzolták a bundát, most azonban már a szőrtömeg egészét mozgatták. Az eredmény látványos: Mannynek például kétmilliónyi szőrszál van a hátán, amelyek mind külön mozdulnak. Manny ugyanaz, akit ismerünk és szeretünk, csak éppen sokkal jobban néz ki.
Motkány bundáját is újraalkották. Mauer meséli: "Leginkább a farkán változtattunk. Most olyan, mint egy igazi mókusfarok.” Chris Meledandri hozzáteszi: "Ez és ahogy az orra mozog, valósághűvé teszi a figurát. Persze mindenki pontosan tudja, hogy ilyen állat sosem létezett, de az élethűen kidolgozott részletek el fogják bizonytalanítani az embereket - hátha mégis volt ilyen rágcsáló.”

Az új technika azt is lehetővé tette, hogy a szél és a víz mozgassa az állatok bundáját és tollazatát. A víz különösen fontos volt, hiszen az állatok egy olvadozó világban élnek. A film készítőinek komoly feladatot adott, hogy kidolgozzák a víz és a figurák találkozásait. Az effetekért felelős Robert V. Cavaleri meséli: "Több animációs film, például a Némó nyomában vagy a Cápamese nagyrészt a víz alatt játszódik, ezért a figurák és a víz interakciójával nem kellett foglalkozni. A Jégkorszak 2.-ben viszont a szereplőink csobbannak, úsznak, lemerülnek, felbukkannak.”
A filmben a bundákhoz hasonlóan a víz is szereplő lett. Ezért az alkotók kidolgoztak egy olyan rendszert, amellyel irányítani, "rendezni” tudják a csobbanásokat. Ennek segítségével úgy tudták mozgatni a vízet, mint bármelyik másik szereplőt.



Így készült a folytatás

Jégkorszak 2. - Az olvadás

Peter de Sève, az elismert művész, tervező alkotta a Jégkorszak figuráit. Most visszatért teremtményeihez, és jó néhány új figurát is kitalált melléjük. Kedvence Ellie volt. "Felvillanyozott az ötlet, hogy egy erős, izgalmas női szereplő is felbukkanjon - meséli de Sève, - mert az elsőben ilyen nem volt. Ellie-nek vág az esze, különc, és pontosan tudja, ki ő - igen, minden személyiségzavara ellenére!”
A két oposszum, Ropsz és Eddie megtervezéséhez de Sève más fajta rágcsálókat is tanulmányozott, többek közt prérikutyákat és szurikátákat. A testüket csőszerűre rajzolta, és a lehető leghajlékonyabb mozdulatokat találta ki számukra. A új szereplők közül néhányat még az első film készítésekor tervezték, de akkor nem használták fel őket.
Manny, Sid és Diego is átestek egy kis fazonigazításon. "Szerettem volna, ha fejlődik a személyiségük, és ez a külsejükön is meglátszik - mondja de Sève. - Finoman alakítottuk őket, alapvető változásokat nem akartunk.”

De Sève munkáját a modellező csapat segítette, amelyet Mike Defeo és Shaun Cusick vezetett. A legújabb technikákat használták Manny, Diego és Sid finomhangolásához. Első lépésben megépítették a figurák háromdimenziós modelljét agyagból. Ezeket beszkennelték számítógépbe, és a digitális háromdimenziós változatot használták, amikor a csontok helyét megkeresték, majd kidolgozták a mozdulatokat. A csontvázakra felépítették az izomzatot, kitalálták az arckifejezéseket, majd ehhez igazították az állkapcsokat, szemöldököket és szemhéjakat.
Az animációs részleget James Bresnahan, Galen Tan Chu és Michael Thurmeier vezette. Hozzájuk tartozott minden, ami mozgott - vagyis a figurák és néha még a kamera is.
A Jégkorszak 2-ben 60 animátor dolgozott, míg az első filmben csak 35. Az animációs csapat két új kedvence a hiperaktív oposszum-páros, Ropsz és Eddie volt. "Alig vártuk, hogy a kezeink közé kerüljön Ropsz és Eddie - meséli David Torres vezető animátor. - Olyanok, mint Motkány. Bármit meg lehet tenni velük, mert majd’ szétveti őket az energia.”

Az animátorok szívesen mesélnek a kulisszatitkokról is. "Mannynél a szemmozgások és a szemöldök változásai a legfontosabbak, no meg az, hogy az arcából mikor mennyit takar a szőr.” David Torres munkája nagy részét Diego animálásával töltötte: "Diego tigris, úgyhogy rengeteg energia szorult bele. Néhány dolgot finomítottunk rajta: a szeme macskaszerűbb, ő maga pedig sokkal játékosabb, és kevésbé fenyegető jelenség. A szarkazmusát persze érintetlenül hagytuk.” És Sid? "A személyisége nem nagyon változott - mondja Chu -, az azonban igen, hogy például hogyan viszi a súlyát, emeli a csípőjét, tartja a karjait.”
A legnagyobb átalakuláson Motkány ment át, mivel a film készítői eddig nem látott képességekkel ruházták fel. Az egyik jelenetben például kisebb hadseregnyi vérszomjas piranha veszi üldözőbe. Motkány viszont Bruce Lee-üzemmódra vált, és kiderül róla, hogy virtuóz harcművész, akinek útját döglött ragadozóhalak szegélyezik.

     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Látogatottság
Indulás: 2006-02-23
     
Linkek
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     

oj05

     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros