| Az effektusok és az új technológia
Jégkorszak 2. - Az olvadás

A Blue Sky Studios egy különleges szoftver, a CGI Studio kifejlesztője. Ezzel a programmal különlegesen lehet világítani: például a figurák bundáján megtörik a fény, minden szőrszál árnyékot vet. A Jégkorszak 2-höz a Blue Sky továbbfejlesztette egyedülálló technológiáját, különleges hangsúlyt fektetve a bundák és a víz kidolgozására. Eric Mauer volt a felelős a bundákért és tollazatokért. Újraírta a már létező megoldásokat: a Jégkorszakban még közvetlenül a figurákra rajzolták a bundát, most azonban már a szőrtömeg egészét mozgatták. Az eredmény látványos: Mannynek például kétmilliónyi szőrszál van a hátán, amelyek mind külön mozdulnak. Manny ugyanaz, akit ismerünk és szeretünk, csak éppen sokkal jobban néz ki. Motkány bundáját is újraalkották. Mauer meséli: "Leginkább a farkán változtattunk. Most olyan, mint egy igazi mókusfarok.” Chris Meledandri hozzáteszi: "Ez és ahogy az orra mozog, valósághűvé teszi a figurát. Persze mindenki pontosan tudja, hogy ilyen állat sosem létezett, de az élethűen kidolgozott részletek el fogják bizonytalanítani az embereket - hátha mégis volt ilyen rágcsáló.”

Az új technika azt is lehetővé tette, hogy a szél és a víz mozgassa az állatok bundáját és tollazatát. A víz különösen fontos volt, hiszen az állatok egy olvadozó világban élnek. A film készítőinek komoly feladatot adott, hogy kidolgozzák a víz és a figurák találkozásait. Az effetekért felelős Robert V. Cavaleri meséli: "Több animációs film, például a Némó nyomában vagy a Cápamese nagyrészt a víz alatt játszódik, ezért a figurák és a víz interakciójával nem kellett foglalkozni. A Jégkorszak 2.-ben viszont a szereplőink csobbannak, úsznak, lemerülnek, felbukkannak.” A filmben a bundákhoz hasonlóan a víz is szereplő lett. Ezért az alkotók kidolgoztak egy olyan rendszert, amellyel irányítani, "rendezni” tudják a csobbanásokat. Ennek segítségével úgy tudták mozgatni a vízet, mint bármelyik másik szereplőt.
Így készült a folytatás
Jégkorszak 2. - Az olvadás
Peter de Sève, az elismert művész, tervező alkotta a Jégkorszak figuráit. Most visszatért teremtményeihez, és jó néhány új figurát is kitalált melléjük. Kedvence Ellie volt. "Felvillanyozott az ötlet, hogy egy erős, izgalmas női szereplő is felbukkanjon - meséli de Sève, - mert az elsőben ilyen nem volt. Ellie-nek vág az esze, különc, és pontosan tudja, ki ő - igen, minden személyiségzavara ellenére!” A két oposszum, Ropsz és Eddie megtervezéséhez de Sève más fajta rágcsálókat is tanulmányozott, többek közt prérikutyákat és szurikátákat. A testüket csőszerűre rajzolta, és a lehető leghajlékonyabb mozdulatokat találta ki számukra. A új szereplők közül néhányat még az első film készítésekor tervezték, de akkor nem használták fel őket. Manny, Sid és Diego is átestek egy kis fazonigazításon. "Szerettem volna, ha fejlődik a személyiségük, és ez a külsejükön is meglátszik - mondja de Sève. - Finoman alakítottuk őket, alapvető változásokat nem akartunk.”

De Sève munkáját a modellező csapat segítette, amelyet Mike Defeo és Shaun Cusick vezetett. A legújabb technikákat használták Manny, Diego és Sid finomhangolásához. Első lépésben megépítették a figurák háromdimenziós modelljét agyagból. Ezeket beszkennelték számítógépbe, és a digitális háromdimenziós változatot használták, amikor a csontok helyét megkeresték, majd kidolgozták a mozdulatokat. A csontvázakra felépítették az izomzatot, kitalálták az arckifejezéseket, majd ehhez igazították az állkapcsokat, szemöldököket és szemhéjakat. Az animációs részleget James Bresnahan, Galen Tan Chu és Michael Thurmeier vezette. Hozzájuk tartozott minden, ami mozgott - vagyis a figurák és néha még a kamera is. A Jégkorszak 2-ben 60 animátor dolgozott, míg az első filmben csak 35. Az animációs csapat két új kedvence a hiperaktív oposszum-páros, Ropsz és Eddie volt. "Alig vártuk, hogy a kezeink közé kerüljön Ropsz és Eddie - meséli David Torres vezető animátor. - Olyanok, mint Motkány. Bármit meg lehet tenni velük, mert majd’ szétveti őket az energia.”

Az animátorok szívesen mesélnek a kulisszatitkokról is. "Mannynél a szemmozgások és a szemöldök változásai a legfontosabbak, no meg az, hogy az arcából mikor mennyit takar a szőr.” David Torres munkája nagy részét Diego animálásával töltötte: "Diego tigris, úgyhogy rengeteg energia szorult bele. Néhány dolgot finomítottunk rajta: a szeme macskaszerűbb, ő maga pedig sokkal játékosabb, és kevésbé fenyegető jelenség. A szarkazmusát persze érintetlenül hagytuk.” És Sid? "A személyisége nem nagyon változott - mondja Chu -, az azonban igen, hogy például hogyan viszi a súlyát, emeli a csípőjét, tartja a karjait.” A legnagyobb átalakuláson Motkány ment át, mivel a film készítői eddig nem látott képességekkel ruházták fel. Az egyik jelenetben például kisebb hadseregnyi vérszomjas piranha veszi üldözőbe. Motkány viszont Bruce Lee-üzemmódra vált, és kiderül róla, hogy virtuóz harcművész, akinek útját döglött ragadozóhalak szegélyezik.
| |